logo

8000 Székesfehérvár, Apatini utca 1/A. Tel: 06 22 784 784
Fugli Autószervíz kft

Autójavítás

Az autónak is szüksége van orvosra. Mi gyógyítunk.

Fugli autószerviz

Rólunk írták!!! Benne voltunk az újságban!

Fejér Megyei Hírlap 2013. március 29. pénteken.

Elkapkodott gumicserék?

Sokan könnyelműen lecserélték téli gumiabroncsaikat az első tavaszias napokon március elején. Az időjárás azonban megviccelte az autósokat, havazás nehezítette a közlekedést még a napokban is.
A téli gumiabroncsok használata hazánkban nem kötelező, de ajánlott, szerencsére egyre többen adnak a biztonságos autózásra, s használják a téli abroncsokat. Fugli Pál, az egyik fehérvári autószerviz vezetője elmondta, az elmúlt időszakban azt tapasztalták, hogy sokakat megviccelt az időjárás.

- Hosszú évek óta tevékenykedem már a szakmában, minden autósnak elmondom, nem érdemes korán lecserélni a téli gumikat. Ahogyan arra is figyelmeztetjük őket az őszi hónapokban, hogy ne várják meg az első havazást. Legfőbb célunk, hogy mindenkit a biztonságos közlekedésre buzdítsunk. Sokan azonban kétségbe esnek, ha kora tavasszal már néhány napig 10 fok körüli a hőmérséklet. Fontos tudni, hogy ez még nem árt a téli abroncsoknak. Március közepén például egy autós lecseréltette a téli abroncsait, mert Olaszországba indult. Később derült csak ki, március 14-én ő sem jutott messze Fehérvár határától nyári papucsain.


A szakember kiemelte, 7 Celsius fok alatt javasolják a téli gumik használatát, de azok nem kezdenek drasztikusan kopni akkor, ha a levegő hőmérséklete tavasszal valamivel feljebb kúszik. - Ha néhány napig 10-15 fok körüli a hőmérséklet, az még nem káros. Hiszen az aszfalt nem melegszik fel azonnal 20-30 fokosra, amit már megsínylenének a gumik. Ha már nyikorognak a gumik, jelzik, melegük van, ideje a nyáriakat felszereltetni - mondta Fugli Pál.

A szakember azt is hangsúlyozta, hogy a gumiabroncsok, vagy kerekek cseréje előtt ellenőriztessük azokat. A téli hónapokban az utakon kátyúk keletkeznek, több sérülés érheti a gépkocsikat. Az abroncsok, felnik mellett a féltengely és a gumiharang állapotát is érdemes megvizsgáltatni a szervizekben.

- Ha például a gumiharang megrepedezik, azt cserélni kell. Ezt azonban egy laikus nem veszi észre - tette hozzá Fugli Pál. Aki megjegyezte, ha csak nem szokatlanul meleg már a március is, az abroncsok cseréjével érdemes április közepéig várni. Hiszen addig a hajnali, késői fagyok, vagy éppen a havazás sem kizárt. Az aszfalt pedig nem melegszik fel olyan gyorsan, így nem koptatjuk el azonnal téli gumijainkat.

A szakember szerint fontos, hogy se a téli, se a nyári abroncs ne legyen hat évesnél öregebb. A téliek mintamélysége pedig ne legyen négy milliméternél kevesebb. Hozzáfűzte, arról se feledkezzünk meg, hogy legalább tengelyenként egyforma gumikat szereltessünk fel, de a legszerencsésebb, ha mind a négy abroncs azonos mintázatú, állapotú, korú. - Évente egyszer szükséges a gumik centríroztatása is, ilyenkor arról is meggyőződhetünk, hogy egy kátyúban, útpadkán nem kapott-e ütést a felni. Ha például ráz, remeg, esetleg húz valamilyen irányba a kormány, érdemes gyanakodni, s ellenőriztetni.

a cikk eredetileg itt érhető el




Fejér Megyei Hírlap 2012. május 18. pénteken.

Biztos vizsga

Székesfehérvár - Átalakul a műszaki vizsgák érvényessége, ám a reform utáni díjak mértéke még kérdéses. Azzal azonban nem spórolunk, ha kihagyjuk a vizsga előtti szervizt. Szerző: Miskei Anita

Július 2-ától átalakul a közúti járművek műszaki megvizsgálásáról szóló 5/1990. KöHÉM rendelet. A leglényegesebb újdonság pedig az, hogy ha az időszakos vizsgálatot még az előző érvényességi ideje alatt, egészen pontosan a lejárta előtti 30 napon belül végzik el, akkor a forgalmi engedély érvényességét nem a vizsgálat idejétől, hanem az eredeti vizsga lejáratát követő naptól hosszabbítják meg. Továbbra is az új autók privilégiuma a 4 évig érvényes forgalmi engedély, utána egységesen 2 évet kap minden motorkerékpár, mezőgazdasági vontató, 3500 kilogramm megengedett legnagyobb össztömeget meg nem haladó gépkocsi. Három évet akkor kaphatnak az utóbbiak, ha használtan, de 3 évesnél nem idősebb korban helyezik őket forgalomba. Vannak olyan járművek is, amelyek 1 évet kaphatnak, ilyenek az autóbuszok, a trolibuszok, valamint a 3500 kiló legnagyobb össztömeget meghaladó gépkocsik és pótkocsik, a személytaxik és a személymentő és a megkülönböztető jelzéssel szerelt gépkocsik.

Hosszú évek óta foglalkozunk már szervizeléssel, a fékek, futóművek állítására, a gumiabroncsok állapotának időszakos ellenőrzésére és cseréjére szükség van. Már csak azért is, mert megtapasztaltuk, hogy az elmúlt időszakban előkerültek az idősebb gépkocsik, amiket sokan "félretoltak" a garázsban - mondta Fugli Pál, akinek nevét harminc éve ismerik már a szakmában. Hangsúlyozta, ezeknél még fontosabb az állapotfelmérés. Nem csak azért, hogy biztosan sikeres legyen a műszaki vizsga, hanem azért is, hogy biztonságosan közlekedhessen vele az autós.

- Hamarosan mi is fogadjuk a műszaki vizsgára érkezőket. Gyakori, hogy az autósok a vizsga előtti felkészítés során szembesülnek azzal, milyen problémák vannak gépkocsijukkal. Hiszen például egy hibás lamdaszondával gond nélkül közlekednek, csak a környezetet terhelik jobban, persze tudtuk nélkül - mondta a szakember, aki jármű műszaki vizsgabiztosi engedélyének birtokában pontosan ismeri a legfrissebb jogszabályokat, melyek cseppet sem kímélik a gondatlan autótulajdonos pénztárcáját. A tervezett változások között szerepel ugyanis a díjak emelése: a személyautók műszaki vizsgájának ára a mostani 16 ezer 290 forintról 22 ezerre, a segédmotoros kerékpároké 3090 forintról 5 ezerre, a motorkerékpároké 4360-ról 11 ezer forintra emelkedne.

a cikk eredetileg itt érhető el

Nyitvatartás:

Hétfő - Péntek: 08:00 - 17:00

Szombat - Vasárnap: Zárva


Nagyobb térképre váltás
8000 Székesfehérvár, Apatini u. 1/A.
Telefon:06 22 784 784
Telefon:06 20 50 80 180
Telefon:06 20 46 64 640
FAX:06 22 784 480
E-mail:fuglikft@gmail.com